Oss (Ofte Stilte Spørsmål)

Foreta min bestilling

1. Hvordan foretar jeg en hotellreservasjon?

For at du skal kunne foreta din bestilling guides du gjennom Hotelopias websider og gis alternativer eller spørsmål om informasjon hvor dette er nødvendig. Vår webside er designet med henblikk på enkelhet for at du skal spare tid på dine søk og din bestilling.:

  • Stegvis vei til bestilling:
    1.Søk etter reisemål og ønskede datoer.
  • 2. Stegvis vei til bestilling:
    Se over søkeresultatet og trykk på linken for mer informasjon.
    3.:Stegvis vei til bestilling:
    Velg ditt ønskede hotell og fyll inn navn og betalingsdetaljer på vår bestillingsside.
  • 4.: Stegvis vei til bestilling:
    Din bestilling bekreftes og du mottar en e-post med en kvittering som du viser til hotellet ved ankomst.

2. Gjelder prisene som vises på Hotelopias websider per rom eller per person?

Alle priser som oppgis av Hotelopia gjelder per rom (ikke per person) per natt, og inkluderer skatt. Vi opplyser også om prisen inkluderer frokost eller ikke. Vi viser alltid endelig pris, slik at du slipper overraskende tilleggsgebyrer når du skriver inn dine kredittkortdetaljer. Prisen du ser på søkeresultatet er prisen du betaler.

3. Kan jeg reservere hos Hotelopia uten å være registrert bruker?

Ja. Du kan foreta bestillinger uten å være registrert, men vi anbefaler at du registrerer deg slik at du kan motta vårt nyhetsbrev og få tilgang til eksklusive tilbud. Det tar kun et øyeblikk å tilmelde ditt abonnement, og du kan melde deg av når som helst. Det er bare å trykke på nyhetsbrevsseksjonen på vår hjemmeside.

4. Hvorfor må jeg opplyse om alderen til barn(a)?

Prispolicyen for barnerabatt varierer fra hotell til hotell. Derfor spør vi om alderen til eventuelle medreisende barn når du søker på hoteller. Alle rabatter er inkludert i den endelige prisen du får opplyst gjennom ditt søk.

5. Mottar jeg en kvittering for min hotellbestilling??

Ja, du mottar en kvittering per e-post. Du må skrive ut denne bestillingsbekreftelsen (kvitteringen) og ta den med for å vise frem til hotellet ved ankomst. Du trenger ikke å skrive ut en fargekopi, svart/hvitt holder.

6. Hva skjer hvis jeg mister min kvittering og/eller mitt bestillingsnummer??

Ring vår Kundeservice som vil hjelpe deg ved å lete opp din informasjon ved hjelp av ditt navn og ankomstdato.

Hvis jeg ikke mottar bekreftelse per e-post eller jeg mister min bestillingskvittering, hvordan kan jeg skrive ut en kopi av kvitteringen?

Gå til Tilgang til din bestilling på Hotelopias hjemmesider. Der kan du gjenfinne og skrive ut dine bestillingsdetaljer.

8. Hvordan vet jeg om min hotellreservasjon er bekreftet?

Når du har komplettert din bestilling vises ditt referansenummer på skjermen. Vi vil også sende deg en e-post med bestillingsbekreftelsen, som viser din komplette reiserute og ditt referansenummer. E-posten inneholder også en kvittering som du må skrive ut og fremvise ved ankomst på overnattingsstedet.

9. Må jeg bekrefte min bestilling direkte til hotellet?

Nei. Kvitteringen som viser din bestillingsbekreftelse er alt du trenger.

10. Hvem skal jeg kontakte hvis jeg trenger hjelp?

Takket være vår Kundeservice' hjelpelinje og nødtelefonnummer på destinasjonen, kan vi tilby døgnet rundt-service, syv dager i uken. Reservasjoner kan gjøres online eller via vårt kundesenter.

Telefonnummer finner du på våre hjemmesider og på din kvittering. Du kan også bruke det utstedte kontaktformularet. Telefonsamtaler som foretas utenfor Norges grenser belastes etter aktuelle internasjonale tellerskritt. Tilbake til toppen Betaling og personlig informasjon


Til toppen

BETALING OG PERSONLIG INFORMASJON.

11. Hvilke kreditt-/debetkort aksepteres?

Hotelopia aksepterer følgende betalingskort:

  • Visa
  • Visa Electron
  • MasterCard
  • American Express
  • Diners Club
  • Maestro Solo

12. Hvor trygge er mine kredittkortdetaljer?

I Hotelopia er vi nøye med å beskytte våre brukeres privatliv, og vi forsikrer oss alltid om at dine kreditt- eller debetkortdetaljer sendes i kryptert form for å garantere sikker internettbetaling. Vi lagrer ikke dine kreditt- eller debetkortdetaljer på vår hjemmeside. For mer informasjon henviser vi til vår personvernspolicy.

13. Når belastes mitt kredittkort?

Når du har sett over og bekreftet din bestilling belastes totalbeløpet automatisk fra ditt kredittkort.

14. Hvorfor må jeg betale hele beløpet på forhånd?

I henhold til spesialavtalene vi har med hotellene, må vi samle inn totalbeløpet før din ankomst for å sikre din reservasjon.

15. Hva gjør dere med min personlige informasjon?

Vi behandler personlig informasjon svært strengt. Hotelopia etterspør bare den absolutt nødvendige informasjon som må til for å gjennomføre din bestilling. Vi beskytter alle personlige data som sendes til oss. For mer informasjon henviser vi til vår personvernspolicy.

16. Er Hotelopia VAT-registrert?

Ja, Hotelopia er VAT-registrert. Hvis du trenger en VAT-faktura ber vi deg vennligst om å etterspørre en slik faktura når du foretar din bestilling over internett. Endre eller kansellere min bestilling .

Til toppen

ENDRE ELLER KANSELLERE MIN BESTILLING

17. Hvordan kan jeg endre min bestilling?

Ta kontakt med Hotelopias callsenter på telefonnummeret som er oppført på din kvittering, og oppgi din bestillingsreferanse og/eller ditt navn, oppholdsdatoer og hotellnavnet. En konsulent vil hjelpe deg med alle dine ønskede endringer.

18. Hvordan kansellerer jeg min bestilling?

Kanselleringer kan skje gjennom Tilgang til din bestilling-seksjonen på Hotelopias hjemmesider. Vennligst merk at alle kanselleringer må skje via Hotelopia og ikke direkte via overnattingsstedet, og at kanselleringer er underlagt våre betingelser og vilkår.

19. Hvor mye belastes jeg hvis jeg kansellerer min bestilling?

Før du bekrefter din bestilling blir du informert om den eksakte kanselleringskostnaden som gjelder for ditt hotell på din reise. Hvis du reduserer antall netter du har bestilt i løpet av en gitt tidsperiode kan lignende kostnader tilkomme.

20. Hva skjer hvis jeg trenger refundering?

Hotelopia krediterer refunderingen direkte til betalingskortet som ble brukt til å betale bestillingen. Vi lagrer ikke detaljer om dine betalingskort på våre hjemmesider, men banken vil være behjelpelig med å identifisere din konto ut fra ditt bestillingsnummer. Generelle spørsmål .

Til toppen

Generelle Spørsmål

21. Hvordan finner jeg de beste tilbudene?

Vi informerer om våre tilbud på våre hjemmesider og sender regelmessig ut nyhetsbrev som er fulle av gode tilbud. Alle priser som vises i ditt søkeresultat er våre beste priser på det gitte tidspunktet og er tungt rabatterte.

22. Hva skjer med min hotellreservasjon hvis flyet mitt er forsinket?

Alle hotellbestillinger holdes til kl. 10.00 på ankomstdagen. Hvis det er fare for at du blir forsinket ber vi deg vennligst om å oppgi alle detaljer om din flyvning i seksjonen for Spesielle forespørsler når du foretar din bestilling. Dette vil videresendes til hotellet. Eventuelt kan du ringe vårt callsenter. Hvis du opplever en uforutsett forsinkelse på flyplassen kan du kontakte vårt døgnåpne callsenter på telefonnummeret du finner på din kvittering. Hotellet vil bli informert om å beholde din reservasjon.

23. Er transfer til og fra flyplassen inkludert?

Transfer er ikke inkludert. Det er ditt eget ansvar å arrangere transport til og fra flyplassen og hotellet..

24. Hvorfor er prisene så lave?

Vårt moderselskap betjener over 8 millioner kunder hvert år, og som et resultat av dette har vi forhandlet frem svært reduserte priser for våre kunder. Videre hjelper det at vi er et internettbasert selskap til med å holde våre faste utgifter lave, og vi kan derfor tilby deg lavere priser. Du kan spare inntil 75 prosent hvis du bestiller hos oss.

25. Hvor mange kilometer er det i en mile?

Noen hjelpfulle metriske omregninger:

  1. 1 mile tilsvarer = 1,6 kilometer.
  2. 1 kilogram tilsvarer = 2,2 lbs.
  3. 1 pint tilsvarer = 570 ml.
  4. 1 liter tilsvarer = 1,75 pints.

26. Hvorfor er prisene ulike fra sist jeg sjekket?

Prisendringer forekommer som følge av markedsforhold og valutakorreksjoner. Vi reforhandler kontinuerlig våre avtaler med hotelleiere for å gi deg best mulige priser. Etter at en bestilling er bekreftet kan ikke prisen endres.

27. Jeg har vært i kontakt med mitt hotell og de finner ikke min bestilling. Hva har skjedd?

Vi har en garantert tildeling av rom gjennom hele året hos våre kontraherte hoteller. Vi trenger kun å informere hotellet om hvem som til enhver tid bor på disse rommene et par dager før din ankomst. Derfor kan ikke hotellet gjenkjenne din bestillingsreferanse hvis du kontakter dem før vi har informert om dette.28. Hva er deres Betingelser og vilkår?

Se vennligst Hotelopias Betingelser og vilkår.

Til toppen